woensdag 2 oktober 2013

Lust je anijs dan lust je ook deze venkelpuree.

Venkelpuree


De venkelknol wordt vooral gewaardeerd om zijn anijsaroma! Je kan ook de stengels en de kruiden die aan de stengels zitten in bereidingen gebruiken!! Venkel bevat veel vitamine C, ijzer en is caloriearm.

Voor deze 2-persoonsbereiding hebben we nodig, een venkelknol, puree aardappelen, 1 ajuin, peper en zout, muskaatnoot, alpro soyaroom en boter.

We beginnen met het schillen van onze aardappelen en snijden z e in gelijkmatige delen!! Zetten ze op in koud water en laten ze gaar worden.

Ondertussen snipperen we de ajuin, en de venkelknol in fijne blokjes.
We stoven de ajuin aan in boter en doen er nadien de venkelblokjes bij!! Afkruiden en overgieten met water tot de venkelblokjes onder staan. Deze laten we op zijn gemak stoven.
Als ze klaar zijn doen we ze bij de afgegoten aardappelen en werken ze verder af als een gewone puree.

Als afwerking heb ik er nog blaadjes cresson onder gemengd.
Nog meer visgerechtjes !!

Lekker bij eender welke visfilet en een toefje tartaar.

4 opmerkingen:

  1. Mireille, ik heb de venkelpuree gemaakt en wij vonden hem heeeeel lekker, thx voor het recept, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Mireille, Venkel vind ik moeilijk (behalve in soep), als ik die gewoon stoof is die altijd nog te taai bij mij. Hoe lang laat je die net onder water stoven?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Katrien, met een 20 tal minuten zal de venkel wel gaar zijn hoor!

      Verwijderen